tisdag 19 juni 2012

Födelsedag


(iPhone-bilder i detta ilägg)

Rosor till mamma
som fyller 70 år i dag!
Grattis mamma!

Själv har jag precis tagit
sommarlov
och det känns ganska skönt!


Mamma bor alldeles nära sjön,
och har ni sett:
Finvädret har kommit!!!
Ingen dum inledning på ledigheten!


Mamma bor också nära kyrkogården
där pappas grav finns
bakom den här muren med den fina
Rhododendronen.
Det känns bra att det ligger så nära.
Jag minns hur vi åkte bakom bilen med kistan
från sjukhuset till kyrkogården.
Det kändes som att pappa
fick komma hem igen...

Nu ska jag ge mig i kast med lite förberedelser
inför morgondagen.
Då är det är nämligen dags för den årliga
sommarlovskickoffen!
(Förra årets kickoff hittar ni här!)

Mer om den i morgon.
Och då ska ni få höra vad årets tema är!
Vi hörs då!

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du lyckas få med telefonen, imponerande :-) Jättevackra rosor! Blir lite rörd när jag läser om sista färden, förstår din känsla.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera