lördag 1 september 2012

Bjudmats-standard!


Ni vet,
det där Gladiolusfyndet från Interflora jag skrev om i går?
Jag var inne och skulle köpa ett knippe till min mamma idag -
men: då var de slut!!!

I går eftermiddag fanns det hur många som helst,
men enligt expediten hade det varit rusning
och de hade sålt slut i ett nafs!
Så kan det gå!



Underbart fina
är de jag har i allafall!

Jag måste tipsa om en annan sak:
I senaste numret av tidningen Buffé fanns ett recept
fiskgratäng med brödtäcke.
Har ni inte redan prövat, så gör det!
Testade i eftermiddags och jag lovar:
Det var bjudmats- standard på det receptet!

Jag fotade inte innan vi åt,
så här kommer en bild på det som blev över
 till min matlåda istället! :)
Haha...


Det blir gott till måndagslunch! :)

Nu ska jag ut och klippa gräset
och kolla läget i trädgården.
Den börjar se alldeles eftersatt och övergiven ut nu.
Ja, den får liksom klara sig själv i veckorna när jag jobbar.

I dag har jag förresten köpt höstens första tulpan-lökar.
Det är också lycka!

4 kommentarer:

  1. Ska prova gratängen! Bra med mat som man kan ha till matlåda också.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt med nya recept. Ska leta fram tidningen.
    Vad synd att inte din mamma fick några gladiolus. Rackarns snygg är de.
    Ha det gott.
    Kram Maria som gjorde ett trädgårdsryck förut och hann mycket:)).

    SvaraRadera
  3. Tulpanlökar...har spanat på dom och ska nog göra en beställning eller två nästa vecka. Det är ju så underbart :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Tack för mattipset. Alltid bra med nya recept.

    Kram

    SvaraRadera