måndag 3 september 2012

Vid entrén


Jag blev så himla nöjd med ingången till trädgården
som vi gjorde om i somras!

Honungsrosorna har redan mötts på mitten av rosenportalen!
Älskar att de är så tåliga och snabbväxande.
Det kommer att bli ljuvligt när de blommar nästa år!

I den gamla zinkbyttan blommar lavendeln för fullt nu.
Bakom den har jag satt ner jätteverbena.
Jag var ju så stolt över att jag fick åtta frön att gro,
efter att ha köldbehandlat sådden.
(Ja, ni vet - in i och ut ur kylskåpet i omgångar...)
Men - det har ju bara kommit en enda blomma på plantorna!
Väldigt sena i starten, måste jag säga.
Jag ser att det är fler blommor på gång,
men skärper den inte till sig snabbt nu,
så tänker jag inte så egna nästa år.
Då köper jag nog färdiga plantor i stället.



Mycket jobb för denna, hittills, enda blomma...:-)


Veckan har börjat med alldeles strålande väder här!
Låt oss hoppas att solen blir kvar några dagar.

Allt känns liksom lite lättare då!
Eller hur?

6 kommentarer:

  1. Jättefint! Det är härligt att mötas av något fint (skrev precis om det).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gah, vad snyggt!!! Klart du ska vara supernöjd! Verbenan är jättesöt:)).
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Visst går allt lättare när det är soligt och vackert och det kommer vi nog att känna ändå mer ju mörkare och dystrare vädret blir - då är en solig dag guld värd! Verbenan är så fin, synd att du bara fått en blomma än. Min lavndel har blommat över för längesen, får nog plantera på lite olika ställen så kanske jag får längre blomning.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Supersnygg entré! Mina fyra verbenor blommar för fullt men jag ska nog skippa dom nästa år. För mycket jobb för så lite utdelning. Inte har jag något bra ställe som de kan växa på heller.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Jättefint Förstår att du är nöjd
    ha en skön vecka

    SvaraRadera
  6. Så fint!
    Stiligt och stilrent!

    Älskar det grå mot det vita och lila...

    Vacker entré att mötas av!

    Kram Mariette

    SvaraRadera