torsdag 22 maj 2014

Nu blommar de!


Ett tu tre
så slog alla tulpaner ut i sommarvärmen!
Nu går det fort och jag skyndade mig att fota dem i kväll,
för jag är rädd att de blommar över i ett nafs 
i den här hettan som plötsligt 
drog in över landet.


Under äppelträdet hade jag petat ner 
Angelique, Queen of Night
och så en mörkare rosa
som jag inte har den blekaste om
vad den hette nu igen.


Angelique var en trevlig bekantskap.
Ny för mig.
Bulliga, nästan pionliknande blommor
i vackert ljusrosa.
Gillar den!



I bakgrunden, mot växthuset,
står ett gäng Trés Chic.
Fint med vita tulpaner, tycker jag!


Och så ber jag om ursäkt
att jag är dålig på att kommentera hos er andra just nu.
Det är bara så himla mycket att göra på jobbet,
som alltid i maj,
och jag känner mig lite smått sliten
om kvällarna.

Men jag kommer igen! :)

2 kommentarer:

  1. Så härligt, mina har just blommat över, så igår blev vissa som inte hamnat på så bra ställe uppgrävda. Det blir tillatt gräva nytt till hösten.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så himla fint att ha dem sådär under trädet.
    Här finns inga tulpaner kvar nu. Underbart är kort!

    Kram

    SvaraRadera