söndag 13 juli 2014

Skräpigt...


Jag kan inte bestämma mig för
vad jag tycker om rosor egentligen.
Så fina när de är i knopp och när de blommar,
men nu - usch, så skräpiga!



Jag har inte många rosor alls.
New Dawn, Jazz, Rosa Mundi, Finlands vita, Mme Plantier
och så de älskade honungsrosorna, förstås.
Men det räcker nog för mig.
Jag är ingen rosmänniska, helt enkelt! :-)


Överhuvudtaget så känns det lite tråkigt och skräpigt i trädgården nu.
Väldigt torrt och mycket som börjar vara överblommat.
Och så rosornas kronblad som ligger överallt...


Jag är fortfarande ostadig och trött av kristallsjukan,
men har i alla fall varit ute och klippt ner lite nävor
och kantnepeta som verkligen hade gjort sitt.
Det ser tråkigt ut nu,
men förhoppningsvis blir det fint snart igen!

Det är svårt den här tiden, tycker jag.
Vad skulle man kunna ha i trädgården som är fint just nu?
Någon som har några bra tips?

3 kommentarer:

  1. Jag har nog ungefär samma förhållande som du till rosor. Ska ut och klippa imorgon.

    Fint nu? Rudbeckiorna börjar slå ut här, höstanemonerna också och hortensior av olika slag är fina.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Är inte heller nån rosmänniska. Har inget emot dem men är inte helt såld på rosor heller. Just nu blommar dahlior, klematis, sommaraster, veronikor, stjärnflockan, prästkragar, stockrosor, malvor, stäppsalvian, bolltistel, borstnejlika och praktröllekan här. Solhattar och tigerliljor kommer när som helst. Hos många blommar dagliljorna nu och lavendeln.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Hi Dear,
    so very beautiful! Your roses and your pictures. Love your wooden ladder!!! Grat idea!
    Hope you feel better soon!
    Have a wonderful time
    Elisabeth

    SvaraRadera