torsdag 11 september 2014

När något inte går över...


En del saker har man svårt att släppa.
Det här brickbordet t.ex.
Ett sånt har jag velat ha i säkert tio år.
Och den känslan gick aldrig över,
så till slut var jag ändå tvungen att köpa mig ett.
Så där är det ibland.
Att vurmen för något inte går över.


Vårt vardagsrum är litet
och vi är väldigt låsta till att möblera på ett särskilt sätt.
Nu blev soffbordet lite mindre,
och det går visserligen inte att slänga upp fötterna så bra på det,
men det är bra att det inte är så stort.


Jag är ju så förtjust i det orientaliska.
Gillar den marockanska brickan tillsammans
med det vita underredet.


Det känns roligt att förnya lite inomhus
och speciellt i det här rummet där vi ofta sitter om kvällarna.
Här ska jag sitta under min päls-pläd med fötterna på fotpallen
och en tänd brasa och titta på Så mycket bättre
och Bonde söker fru i höst.

(Haha - ja ja, jag veeet -
men jag gillar faktiskt de programmen! :-)

(Bordet är från Rif Design
och det fick jag tips om från Katarina. 
Tack för det!)

8 kommentarer:

  1. Supersnyggt och vet du, vi tittar också gärna på Bonde söker fru och Så mycket bättre ;-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jättefint bord! Grattis till att du äntligen fått bordet med stort B. Jag gillar också Bonde söker Fru:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Här brinner ett värmeljus i kronärtskockan. Så bra tips!
    Tack! Jag gillar också Så mycket bättre. Blir ju så bra låtar och en del artister får man en helt ny bild av.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Älskar dessa bordsmodeller! Gjorde en egen variant, köpte ett runt bord på loppis. Kapade benen till soffbordshöjd, målade den vit och lade en stor bricka på! Tadaaa, ett bord ala Åsa;)
    Kram fr Å på andra sidan av sjön;)

    SvaraRadera
  5. När vurmen inte försvinner då är det helt enkelt rätt! Är också förtjust i det orientaliska som jag gärna blandar med övrig inredning. Bordet är jättefint! Va, har Så mycket bättre redan börjat?! Attans!

    Önskar dig en fortsatt skön helg.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert bord! Tycker de är så fina men kan för stunden inte se att det skulle passa hos mig. Det är en härlig känsla när man länge velat ha något och plötsligt är ägare till det.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Jättefint bord! Ser ut att passa in bra hos er.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Då vet man att det inte är ett impulsköp i alla fall och att man verkligen vill ha det! Själv har jag en enkel svart Marimekkoväska som jag har slitit ut och jag tänker köpa en ny - likadan... så vissa saker gillar man helt enkelt och de står sig också! :)

    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera