onsdag 25 februari 2015

Sooooolen!


I morse när jag gick från bilen till huset där jag jobbar
såg jag något underbart på himlen!
Ja, nu är jag ju i och för sig inte någon ornitolog precis -
men jag tror att det var sångsvanar!
(Kan det vara det...?)

Nåja, någon slags flyttfåglar som återvände var det i alla fall.
Och vet ni?
Det gjorde faktiskt min dag!

Jag fick en slags "äntligen-ute-på-andra-sidan-känsla"!


Att sedan solen sken helt ljuvligt
och värmde mot ansiktet när jag rastvaktade...

(Ja, det märktes faktiskt på barnen också att de var glada över solen!)


...och att Ica hade tre buntar tulpaner för 69 kronor...


...och så dessutom att det fortfarande var ljust när jag kom hem,
så att jag kunde gå ut i trädgården och knipsa av
några kvistar av forsythian -

 - en skön känsla i kroppen.
Minsann.

3 kommentarer:

  1. Det var säkert sångsvanar du såg. Såg några i Fågelkärret för ett par dagar sedan. Ja, det är härligt med solen och vårljuset som ökar för varje dag.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Precis samma känsla hade jag idag; äntligen ute på andra sidan! Och, puh, jag klarar det nog i år också!
    Men stackars lilla Selma, svansen är ju jätteviktig för en katt. Sköööönt att hon klarade det!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken trevlig blogg du har! Underbara bilder, tulpaner kan man aldrig få för mycket av. Du förmedlar verkligen vårkänslor, precis så känns det...ute på andra sidan. Kram

    SvaraRadera