söndag 22 februari 2015

Sportlov i Vilhelmina


Hej!

Nu har vi haft några härliga sportlovsdagar i Vilhelmina.
Min H har ju sina rötter i trakten och måste få åka upp
och andas lite norrlands-luft ibland. :-)

Den här gången fick vi sällskap av min lillebror med familj!
Vi hyrde det här gula parhuset,
som låg alldeles vid sjön strax utanför Vilhelmina.


Vi hade en otrolig tur med vädret!
Soligt och fint och inte alls för kallt.

Vi var utomhus mest hela tiden, och bryggan utanför huset
 passade perfekt att duka upp fika på!


Bredvid vårt hus fanns också en stor bastu
som vi eldade upp och bastade i om kvällarna.


Det var så mysigt att gå ner dit
när det började skymma och ljuset blev alldeles blått.



Ja, och så fanns det ju en stege ner i vattnet
för den som ville ta sig ett dopp
för att svalka av sig...


...men jag är ju en badkruka av den allra värsta sorten,
så för mig räckte det att sticka ner fötterna...


De andra var dock modiga och hoppade i!

Ja, vi har haft riktigt bra dagar där uppe,
men nu är klockan mycket och jag är lite trött efter att ha åkt
de 76 milen hem i bil i dag, så...jag får berätta mer i nästa inlägg!


Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Det låter underbart!
    Jag hade nog inte ens doppat tårna. :-)
    Heidi

    SvaraRadera
  2. linneaskariskulla5 mars 2015 kl. 20:09

    Wow! Vilken WinterWonderland-resa! Magiskt fina bilder! Och minnen för livet! Från Sameland.

    SvaraRadera