söndag 7 februari 2016

Semlor och poddar


Hur mycket tid tror ni
att man procentuellt sett,
 i förhållande till tiden man är andra rum,
tillbringar i köket?

För mig är det nog en ganska stor andel av tiden.

(Inte för att jag är så där jätteroad av matlagning
och bakning, men det är ju liksom ändå här
man fixar och grejar till vardags.)


I dag har jag stått här och bakat.
Och, som alltid när jag är ensam i köket,
så passar jag på att lyssna på poddar under tiden.

Det finns så mycket intressant och kul att lyssna på!


Jag har ett gammalt recept på semlor
som jag alltid brukar köra med.
Det är kesella i degen,
och jag gör dem i mini-storlek.





Sedan blev det lite annat bakat också,
när jag ändå höll på.


Det där med poddar är perfekt tycker jag.
När man ska stryka, laga mat eller baka.
Det går lite lättare då.


Semlorna åkte in i frysen.


Bra att ha till fettisdagen
som är på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar