onsdag 27 april 2016

London - hemresedagen!


Den fjärde dagen i London
var hemresedagen.

Vi checkade ut från hotellet
och fördrev sedan tiden
på gångavstånd från tågstationen.

Jag är så glad att jag fick se London!
Och jag måste säga att det var ännu bättre än jag trott!


Alla blommor, parker och planteringar...


...alla gamla, fina byggnader
sida vid sida med nya, häftiga byggnader...



Jag tycker att det var så överallt -
gammalt bredvid nytt!


Alla pubar i alla gathörn...


Vissa pubar med lite suspekta namn...



Överhuvudtaget så var allt så himla brittiskt!
Engelska färger, flaggor, taxicabar, telefonkiosker
och röda dubbeldäckare.


Vi var jättenöjda med boendet också.
Vi bodde på ett lägenhetshotell
med två sovrum, badrum, vardagsrum och kök
med alla bekvämligheter som kan tänkas.

Diskmaskin. tvättmaskin - och hotellet var alldeles nybyggt!


Vi fixade frukost och kvällsfika själva.
Funkade jättebra!


Utsikt från ett av fönstren.


Så var det då dags att åka hem igen.
Jag var mycket nöjd med min 50-årsresa!


Och jag kommer gärna tillbaka igen!

1 kommentar:

  1. Tack för att du delat med dig av din härliga Londonresa!
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera