onsdag 4 januari 2017

Femtioårsdagen


I går hade vi födelsedag i familjen.
Min man har kommit ikapp mig i ålder -
för nu var det hans tur att fylla femtio!

Dagen började såklart med uppvaktning på sängen.
Blommor, ljus, paket på en bricka med den obligatoriska
födelsedagsduken som vi har i vår familj!


Efter frukosten gav vi oss av mot Stockholm.

Lunchen intogs längs vägen.


Klart man ska ha en krona på huvudet
när man fyller femtio...


Framme i Stockholm checkade vi in på
Radisson Blu Royal Viking.


I receptionen väntade en bukett blommor
som jag fått hjälp av min svägerska att lämna in.

Roligt att överraska så där.


Och uppe på hotellrummet väntade en flaska bubbel
från min lillebror och svägerska samt en gratulationshälsning
 från hotellet i form av donuts och bubbelvatten.

H och de yngsta killarna gick och tog sig ett dopp i hotellets pool,
men de fick lova att inte bada för länge,
eftersom ännu en överraskning väntade!


Det var mina bröder med familjer som slöt upp
för att överraska och gratulera jubilaren
med en drink i hotellets skybar.


Min storebror och svägerska 
lämnade över en flaska champagne och fin choklad.


Sedan satt vi där och pratade och såg ut över stan ett par timmar.


Väldigt trevligt var det.
Utanför fönstret började snön yra...


...och snart var det dags för oss att gå iväg till
  restaurangen där vi bokat bord.


Vi såg ut som värsta snögubbarna!


Men trots att det både snöade och blåste
så var det mysigt ändå att gå genom stan!


Och efter tjugo minuters promenad
var vi framme vid restaurang Agaton
i Gamla Stan.


Jättegott och mysigt var det!


Och som avslutning
överraskade servitörerna med 
att gratulera med sång och sprakande efterrätt!


H var nöjd med sin födelsedag,
och nu är vi alltså femtio år båda två.

Helt galet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar