torsdag 13 juli 2017

Herta strand, Gotland


Hej!

I natt kom vi hem från några dagars vistelse på Gotland!
Vi har haft fem sköna dagar vid Herta Strand på östra sidan,
där vi delat boende i en stuga tillsammans med
min lillebror och hans familj.


Vi har varit på Gotland ganska många gånger,
och visst är det något alldeles speciellt med den ön?


Vi kom till ön väldigt tidigt på morgonen efter att ha tagit nattbåten över.
Det blev därför några timmars sömn innan vi gav oss ut på utflykt.


Vädret var både lite blåsigt och regnigt,
men det var inte kallt och det finns ju regnkläder!


Vi åkte först till Folhammars raukområde.
Det finns ju en hel del olika raukområden runt Gotland,
men just här har vi inte varit tidigare.


Det ligger alldeles utanför Ljugarn.


Det fotograferades, promenerades och kastades macka.



Här kommer ett gäng bilder från Folhammar:









Sedan blev det en tur in till Ljugarn.


Hela ön kryllar ju av utflyktsmål,
och för mig, som gillar att fota, är det som 
ett smörgåsbord av potentiella fotomotiv...




På kvällen blev det
 en promenad till stranden där vi bodde.



Stranden var långgrund och fin,
men när inte vädret var på topp så var den ganska folktom.



Här låg också ett gammalt fiskeläge.


Ja, nu är jag ju som sagt ganska fototokig...


...och eftersom jag smattrade på rätt bra med kameran
så har jag bestämt mig för att göra ett inlägg för en dag i taget,
 så att det inte blir alltför långt...


Så: det var lördagen det.
Efter lite kortspel och lite bokläsande
somnade vi gott i stugan allihopa.


Återkommer i följande inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar