lördag 25 november 2017

Adventspyntat växthus


I morse vaknade jag som vanligt tidigt,
och det är glad för - för då hann jag ut till växthuset
medan det fortfarande var så där frostigt på glasen.
Solen sken och det var ett par minusgrader.


Jag är så himla glad för pappas gamla snickarbänk
som står i växthuset. Det är så kul att "duka upp"
med saker efter årstid på den gamla träskivan.


Här ute kan jag ha blåa hyacinter!
Inomhus doftar de alldeles för starkt för mig,
men här ute har jag dem gärna!



Min "apelsin- och kanelmobil"
som jag gjorde förra året har fått komma upp igen.


Och så fick jag en säck halm av en kollega härom dagen.
Fint att bara lägga på golvet, tycker jag!


Granris, äpplen, mossa, lärkkvistar -
massor av naturmaterial.



En nyköpt ljusslinga har satts upp.
Det är så skönt att ha ljus i trädgården om kvällarna.


Och så stearinljus, förstås!
Alltid stearinljus!



En gammal krackelerad piedestal
som jag köpte för en tjuga på loppis.


Ja, nu blev det lite pyntat här ute lagom till advent.
Och kanske blir det lite glögg här redan i kväll...?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar