torsdag 28 juni 2018

Chokladmynta


När vi grävde bort slänten bakom växthuset
så försvann, förutom en massa kirskål,
också olika kryddväxter som jag hade där.
Som mynta.


Därför köpte jag ett par plantor chokladmynta
som jag planterade i den svarta ektunnan.

Bra, för att myntan ska hålla sig på plats,
eftersom den är duktig på att sprida ut sig.

Det har inte gått många veckor
förrän den börjar välla ned över kanterna -
precis så där som jag ville ha det!


Jag är dålig på att använda myntan till maträtter.
Nej, jag vill åt de vackra blommorna!

Och nu är den på gång!
Snart kommer en massa lila blommor
att pryda ektunnan åt mig!


Chokladmynta -
bara namnet är väl underbart?!?

1 kommentar:

  1. Så snyggt! Visste inte att det fanns chokladmynta. Älskar choklad:).
    Sommarkram från Maria

    SvaraRadera