måndag 11 juni 2018

En stöttepelare


Vilken fantastisk stöttepelare
Hostan
är i trädgården!

Ja, hosta eller funkia - jag gillar egentligen
inget av namnen särskilt mycket,
men jag gillar verkligen själva växten supermycket!


Jag har den lite här och där.
I rabatter och i kruka.
Superfin överallt, tycker jag!


Tyvärr har jag inte namnen på alla sorter...


Den här bamsestora längst till vänster
här vid vattenposten t.ex.!
Bladen är tallriksstora!


Ja, det är en riktig stöttepelare!


Robust och väldigt tålig!

2 kommentarer:

  1. Ja, hostor vill man inte vara utan. I år är de dessutom extra fina då sniglarnas framfart har hejdats av värmen.

    Så fint hos dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, funkior är så himla bra. Snygga och stilrena. hittills. Jag har en i kruka på balkongen.
    Dina är så fina och hela i bladen.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera