måndag 23 juli 2018

Vilket ställe! (2)


Om man fortsatte in på innergården
så fortsatte man också att sucka hänfört
över allt det vackra...

Vad jag gillar med det här...?
Allt!

Plåten
Myrten
Lerkrukorna
Skuggan


En liten damm på innergården...och titta:
Där inne brinner ett litet ljus som flyter omkring i mörkret!


Och så piprankan!


Alltså - varför vill inte min pipranka växa så här frodigt!?!
Och stora kärl med vit rosenskära och silversalvia.
Ursnyggt!


Många levande ljus överallt!


Vi slog oss ner med en fika i skuggan
på de här underbara stolarna:


H påstod att han skulle kunna göra såna.
Ganska enkelt...

Ok - det är väl bara upp till bevis då!


Två kvinnor som satt bredvid oss överhörde vad han sa
och la genast in en beställning på stolar!


Nja. Jag tror att vi får klara oss ändå.
Inte för att jag betvivlar hans svetsarkunskaper -
för han är jätteduktig på att svetsa -
men jag misstänker att materialkostnaden blir rätt hög.
Men riktigt sköna och fina var de!
Kanske ett framtida projekt...?


Badkar, såklart...


Och hela innergården var täckt av stora stenblock!


Meh - gräs och kronärtskocka!
Så självklart.
Jag vill kopiera!


Är ni med fortfarande...?

Ni måste bara följa med in i "fika-huset" också"
Vänta, vi tar det i nästa inlägg!

1 kommentar: