måndag 23 juli 2018

Vilket ställe! (1)


Besöket på Strömma Farmlodge och konserten med Magnus Carlson
var inplanerat sedan länge tillbaka,
 men som en bonus hade jag också koll på
att den ena av trädgårdarna i Trip2Garden höll månadsöppet.
Det var Marie på Håkesgård som bjöd in till sin trädgård.
Självklart hade vi planerat in ett besök även där!

Och ja -
Jag blev inte besviken, kan jag säga!
Wow - vilket fantastiskt ställe!


Redan här i entrén får man ju känslan
av att detta är ett jättehärligt ställe,
Och bakom varje hörn hittade man något nytt fantastiskt!


Vilket arbete de har lagt ner på det här stället!
Jag fotade så mycket att jag delar upp besöket i flera inlägg!

Först besökte vi den fina popup-butiken:


Så himla mysigt och fint!


Här hämtade jag massor av inspiration.
(Och har jag inte fel, så är detta ägarinnan själv!)


Det är precis såna här färger jag gillar!



Så mycket grönt och så många ljus...



Gamla möbler och timrade väggar...


Allt var så jättefint.


Som jag förstår det
så packar man ner den här "butiken" efter månadens trädgårdsöppet
och sedan forslar man varorna emellan denna trädgård
och den andra som ingår i Trip2Garden.


Och ni förstår väl att jag blev nyfiken på även det andra stället.
Måste pricka in det nästa gång vi är i Varberg.


Från den här mysiga butiken gick vi ut
och hamnade på den fina innergården.

Mer om det i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar