lördag 16 mars 2019

Vårlängtan!



Jag tror inte att jag är den enda här
som längtar extremt mycket efter våren
och som är väldigt väderpåverkad.

Alltså, den här veckan: Jag veeet -
det är alltid så här i mars, men det spelar ingen roll -
jag blir på så dåligt humör av det här vädret!


Men man får snäva in blicken, tänka på det som komma skall,
och kämpa på i snömodd och ishalka, nordanvindar och
kyligt regn. Det är bara att dra ner mössan
och bita ihop.


Men när fredagen kom:
var det så pass att jag ville ge mig själv en belöning!
En belöning i form av en blomsterflicka som jag spanat in ett tag...


En blomsterflicka som samtidigt är en vas!

Kanske kan hon stå i trädgården sedan.
Sedan när vintern har bråkat färdigt med oss.
Sedan när det riktiga livet börjar.


Tills vidare förgyller hon sin plats här inne.


Och nu är det lördag.

Och jag tror att jag drar ner mössan över öronen
och går ut i trädgården ändå...

1 kommentar:

  1. Superfin blomsterflicka! Var hittade Du henne?
    Så roligt att fylla just den vasen med olika blommor beroende på humör och årstid.
    Kram Annika

    SvaraRadera