fredag 26 april 2019

Påskhelgen



Jag tänkte visa er några bilder från påskhelgen som var.

Alltså, påskhelgen blev ju lite som den blev -
eftersom min mamma blev akut sjuk 
och inlagd på sjukhus.

Mellan sjukhusbesöken firades det lite påsk ändå.
Bland annat var vi på konstrunda.
Det är tradition för oss på påsk.


Det är inspirerande att se alla fina ateljéer.


De flesta har vi besökt tidigare,
men det är kul ändå att åka en liten runda.


Påskdagen var tanken att jag skulle sjunga i en liten kör
i kyrkan där mamma vikarierade som kantor,
men nu när hon blev sjuk fick jag själv sätta mig vid orgeln.


Haha - se, så koncentrerad jag är!

En gång i tiden tog jag orgellektioner varje vecka.
Ja, jag var faktiskt riktigt flitig -
tillbringade två somrar i Kalix på orgelspelarkurs
och gick sedan Kungliga musikaliska akademiens kurs
för kantorsexamen en sommar i Linköping.


Spelningen gick bra,
och jag fick både spela och samtidigt sjunga med i den lilla kören.

det var den påsken det.

(Och nu är mamma hemma från sjukhuset igen
och på bättringsvägen! Så bra! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar