söndag 25 augusti 2019

The Lamp Hotel




 I fredags hade vi bokat bord på The Lamp Hotel
i Norrköping, för att fira vår bröllopsdag.

The Lamp Hotel är ett boutiquehotel
som ligger mitt i Norrköping.
Här är ingången till innergården Five.


Här fanns det två barer och på helgerna har de DJ här.


Vi hade dock bokat bord inne på restaurangen.

H och jag har varit tillsammans i 32 år
och tjugoett år av dem firar vi som gifta!


Jag hade hört gott om den här restaurangen
och vi blev absolut inte besvikna.


Det var så fantastiskt gott -
det godaste jag ätit på länge!


Jag tog soyamarinerad portabello
med tofucreme, gulbeta och cashew.
Ovan på det hela låg små knyten gjorda av
deg som man gör dumplings av.

Det var så himla gott!


H tog kolgrillad ryggbiff
med sötpotatis, chilibea och sesamsky.

Han var lika nöjd han!


Varför stället heter Lamp Hotel
vet jag faktiskt inte riktigt, men förmodligen
för att lampor är deras grej...


Snyggt!



Vi blev riktigt, riktigt mätta och belåtna!


Kvällen var skön och när vi kom ut
hade innergården fyllts med folk.


Så detta blir ett restaurangtips från mig!



The Lamp Hotel, var det!


I Norrköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar