tisdag 10 december 2019

En kuliss av pepparkaka



Jag trodde att jag skulle känna mig bättre i dag,
men nej - jag har någonting i kroppen,
typ en influensa som inte riktigt bryter ut.


Det började i lördags med en blixtrande huvudvärk
och sedan har det satt sig en trötthet och ömhet i kroppen.
Känner lite, lite i halsen och är lite, lite snuvig,
men det är inte förkylningssymptomen
som gör att jag känner mig sjuk,
utan en allmän sjukdomskänsla i kroppen
och en feberkänsla utan att ha feber.


Så - jag är hemma i dag också.
Och då kan jag ju passa på att visa vad jag gjorde i helgen:
Min pepparkakskuliss!

Jag skar ut fem olika husgavlar.


Sedan satte jag ihop dem med smält socker
och så garnerade jag dem med kristyr.


Jag satte fast kulissen med smält socker på en kartongbit
och säkrade upp den med några stöttor, gjorda av
pepparkaksdeg, på baksidan.


När allt var klart pudrade jag över lite florsocker.


En sån här kuliss gjorde jag förra året också.
Jag tycker nästan den är finare än ett pepparkakshus.



Och så är den ju enklare att göra.


I morgon hoppas jag verkligen att jag inte behöver
 beklaga mig över att jag inte mår bra.

Ingen bra timing så här ett par veckor före jul ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar