måndag 27 april 2020

Silverpäronblom


Allt är huller om buller i trädgården.
Vattenslangar, jordsäckar, krukor som ska hit eller dit.
Det är skottkärror, spadar och räfsor.
Allt utspritt.

Ja, det brukar alltid vara kaos den här tiden,
men i år ligger jag efter extra mycket i trädgården
efter att ha varit sjuk i flera veckor.


Nu har det gått fem hela veckor,
och även om jag är frisk så är jag långt i från 100.

Jag har dålig ork och blir andfådd för minsta lilla.
Går sakta och måste sätta mig ner och vila ibland.
Ja, till och med att prata gör mig andfådd och hes.
(Och inte har smaken och lukten kommit tillbaka än!)


Fast det går framåt. Det gör det.
Bara så otroligt sakta.

Men.
Jag är så himla tacksam att jag kan vara där jag trivs bäst.
I min trädgård.
Där kan jag göra saker i precis min egen takt.
Det är så perfekt!


Sedan att jag vill så mycket mer än jag orkar - 
det får väl vara så då.
Det blir ju säkert bättre och bättre!


Och helgen blev ju så bra
när vi fick hem vår J från lumpen några dagar!
Nu har han åkt tillbaka till Uppsala,
men vi ses igen om ett par veckor.


Och se så fint mitt Silverpäron blommar!


Jag fick det förra året på min födelsedag.
Det verkar trivas bra och har växt.


Ja, den som har en trädgård
har mycket att glädjas åt.

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott! Gulligt av sonen att överraska. Silverpäron är så fina. Har inget själv men gillar de. Besökte en öppen trädgård för några år sen där de formklippt sitt runt. det var också fint. Roliga och fina vägskyltar!! Ja du får nog ordning i trädgården tids nog. Stressa inte. Imorse snöade det hos oss. Så där fick jag för jag hade brått ut med solstolar förra veckan i sommarvärmen :) Låter jättefint med persikoträdet. Du har många bra idéer alltid roligt att läsa dina inlägg. Jag är också jätteglad för att ha trädgård och numera också växthuset. Tack för din kommentar om det. tror det blir ett favoritställe. Det kom verkligen rätt år för oss.
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han delade med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollspåren, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Älska trollformler
      2) Lost Love Spells
      3) Stoppa skilsmässor
      4) Giftermål
      5) Graviditet spell
      6) Uppdelningar
      7) Dödsförtroll
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera