söndag 26 april 2020

Spaljé


(Till Bie och Till Helleforsnäs
står det på de gamla vägskyltarna av trä som står lutade mot boden.
Jag har fyra såna här skyltar och jag älskar dem!
Så mycket som var vackert förr i tiden...)


En sak som jag verkligen gillar
är att få lite nya trädgårdsidéer!
Häromdagen när jag scrollade igenom flödet på facebook
så hittade jag ett fotografi från en gammal kompis från lärarhögskolan.
Hon hade spaljerat upp ett persikoträd mot en vägg.
himla fint var det!


Jag blev jättesugen på att göra något liknande!
Visst skulle det bli fint med ett spaljerat persikoträd
på den här svarta väggen till trädgårdsboden?


Jag tänker att man målar själva spaljén svart så klart.
Så snyggt med rosa persikoblommor mot svart!

Jag ställer den idén på kö bland de andra idéerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar