söndag 23 augusti 2020

22 år!


När H och jag hade varit tillsammans i 11 år,
varit förlovade en tid och fått vårt första barn,
bestämde vi oss för att gifta oss.

Det var den 22 augusti 1998 och
vi firade med andra ord 22-årig bröllopsdag i går!


Vi tog husbilen, Miss D,
till Sjökrogen vid Hjälmarens strand.


Vi var lite sent ute med att boka bord,
så vi hade inte vår sittning förrän klockan 20:30.


Nu gjorde det absolut ingenting
för vi passade på att ta en försittning ute på bryggan!


Jag hade packat med en liten flaska champagne, 
lite tilltugg, en vit duk, en kandelaber
och några blommor i en vas.


Och det var så himla mysigt att sitta där och prata!
Kvällen var varm och skön
och champagnen var sååå god!


Jag är lyckligt lottad
som träffade Den Rätta Personen för mig
redan när jag var 21 år gammal.


Jag letade inte ens efter någon vid den tiden,
men när vi träffades, så bara visste man...
Det var bara helt rätt!

Inte en dag under dessa 33 år har jag ångrat mitt val av livsparter.
Han är min bästa vän och min klippa.


Vi har haft tur!


Efter en lång, mysig stund ute på bryggan
var det dags att gå till bords.


Sjökrogen ligger så vackert vid vattnet...


Stället var fullbokat
och vi hade vårt bord inomhus.


En krog vid Hjälmarens strand...
...då måste man ju bara äta Hjälmaregös!


Det smakade bra!




Vi avrundade med varsin god efterrätt.
Jag tog blåbär, glass och maräng och H
valde en kaffe- och chokladhistoria med hallon.


Det mörknar allt tidigare om kvällarna nu,
men vi hade Miss D i närheten och kunde lysa upp
vägen med iPhone-ficklampan.


I morse vaknade vi upp till den här ljuvliga utsikten!


Jag hade lovat H att jag skulle ta ett morgondopp innan frukost
och han i sin tur hade lovat att han skulle bada
i fall jag badade...


Så det blev ett uppfriskande morgondopp.
Det var stor skillnad i badtemperatur mot förra helgen
men det var ändå riktigt härligt!


Sedan blev det frukost i husbilen
innan vi vände hemåt igen.


En jättefin helg, som kröntes av att alla barn var hemma 
grillning på eftermiddagen.


Ja - en jättefin helg!

1 kommentar: