lördag 15 augusti 2020

SUP



Åh, jag har haft den allra härligaste fredagskvällen!

Direkt efter jobbet packade vi in oss i Miss Delphi
(Ja, alltså - vår husbil heter så...)
och åkte till Fiskeboda.


Där kan man hyra SUP-brädor (Stand up paddle board) 
och vi hade bokat en för hela kvällen.


Ingen av oss hade testat att stå på en sån tidigare,
men det gick jättebra!


Efter några meter ståendes på knä
så var det bara att försiktigt resa sig och stå lite bredbent.


Det var kav lugnt på vattnet.
Knappt ens en krusning på vattenytan -
så det gick hur bra som helst att hålla balansen.


Eftersom en av oss hela tiden måste ta hand om hunden på land,
så paddlade vi en i taget.


Jag paddlade hela vägen runt en udde
och bort till vår husbil där vi åt lite gott.

(Jag hade packat med en massa gott plock:
Skagenröra, potatissallad, kyckling, rostbiff, meloner,
goda grönsaker och allt möjligt...)


Sedan tog H brädan och paddlade hela vägen tillbaka till badet
och så bytte vi igen...


Åh, det var så härligt!


Vi blev kvar ända tills solnedgången.


Förstår ni hur underbart...?


Ett par vurpor blev det,
men det var nästan bara skönt -
för det var så ljummet, så ljummet i vattnet!


Men tillslut var det ändå dags att ge sig för kvällen...


Här på Fiskeboda har de också "Glamping"
där man kan sova i de här fina tälten.


Själva har vi ju dock vår Miss Delphi.


Det var ljuvligt att vakna i morse.


Jag vakande redan 05:59
och vi gick ner till hamnen på en hundpromenad.


En fantastisk början på helgen, må jag säga!


Och SUP får det gärna bli någon mer gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar