onsdag 28 oktober 2020

I Lysekil



Hej!

Vi är nyss hemkomna från en liten höstsemester!
Det blev en tur ner till Bohuslän.


Kära Miss Delphi, vår husbil -
vad många fina turer vi har gjort med henne!
Jag, H och taxen Sigge, som för övrigt
älskar att följa med i husbilen!


Första natten sov vi på en ställplats lite norr om Lysekil.
Basteviksholmarna hette platsen.
Där var det fint, men kanske lite ödsligt så här års.
Så på morgonen åkte vi in till Lysekil
och ut till naturreservatet Stångehuvud
där vi åt frukost i husbilen.


Sedan tog vi en promenad i naturreservatet.


Det var så himla fint här.
Och trots att jag varit många gånger i Lysekil
så har jag aldrig tagit mig ut hit.

Konstigt - det ligger ju bara ett stenkast från centrum!


Här nere finns en liten hamn.
De små båthusen bär skyltar med båtnamnen på.


Å - det var så fint här!


Men oj - vad det blåste!


Håret stod som en kvast på mig
och öronen bara fladdrade på Sigge...


Hade det inte blåst så mycket så hade vi gått mycket längre,
för det var en alldeles underbar plats...


Älskade miljön!


Men...ni ser ju -
titta bara på hur Sigge kniper med ögonen i blåsten!


Och det gör ju H också på den här bilden...


Men kommer jag hit någon mer gång, 
då ska jag gå bort till det där vita huset där längst ut på udden.


I stället vände vi och gick tillbaka...


...förbi alla båthusen igen...


...och tillbaks till Miss Delphi
som stod och väntade på att ta oss vidare...


Berättar mer i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar