tisdag 13 juli 2021

Bruket i Wiared



Hej!

Vi har varit en sväng ner till Varberg igen.
Ja, det brukar alltid bli en sväng dit varje sommar.


På vägen dit passerar vi Borås.
Där passar det fint med ett fikastopp
och i år stannade vi vid Bruket i Wiared
som ligger några kilometer utanför Borås.


Bruket var ett jättefint ställe!


Här fanns många vackra saker att köpa.


Just såna här rustika urnor och grejer som jag gillar!


Men här fanns också ett bageri
där jag köpte ett lavain-bröd som var jättegott.



Mysigt att köpa med sig och ha i husbilen!



Det fanns också en inredningsbutik.


Så mycket fint här.
I just den färgskalan som jag tycker om!


Och så en restaurang...


...där man kunde köpa pizzor och sallader, bland annat.


Fint orangeri att sitta i!


Vi skulle dock bara fika...


(Samma fina stil överallt!)


Så vi köpte oss varsin supergod bulle...


...och satte oss ute i trädgården.


Tänk, vad instagram är bra!
Jag har fått så många tips om mysiga ställen genom instagram!


Bland annat har jag följt just Bruket i Wiared ett tag.


Och det var verkligen väl värt en liten omväg!


Så passerar ni Borås i sommar -
tveka inte att ta en lunch eller en fika här!


Här kan man också köpa blommor...


...eller övernatta i tält!


Sommar-Sverige är fullt av pärlor!


Här är en av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar