tisdag 20 juli 2021

Man ångrar aldrig ett bad…



När vi var i Varberg så var det ganska fullt
på ställplatserna inne i stan.

Vi hamnade därför på Getterön
och det visade sig vara helt perfekt!


Vi bodde nära vattnet.

Här var det glest med folk
men det fanns flera väldigt fina badställen.


Det var både klippor och vit, mjuk sand.
Och flera badbryggor och badstegar.
Helt perfekt!


Jag hade vaccinerat mig med med spruta 2 dagen innan,
och på eftermiddagen hade jag fått lite frossa, feber och huvudvärk.
Jag sov någon timme i husbilen
och på kvällen var det sedan bra!

Då var jag pigg igen och vi gick ner till havet
i våra Yasuragi-rockar för att ta ett bad!


23 grader var det i havet!


Helt underbart!

Morgonen därpå vaknade jag tidigt.
H sov fortfarande, så jag gick ensam ner till havet.
Där låg vattnet så lugnt och fint.
Det hade redan börjat bli riktigt varmt
och det var helt underbart att gå ner i vattnet.



När jag kom tillbaka till husbilen var H vaken.
Han ville också bada, så vi gick tillbaka ner tillsammans.


Klockan var bara runt 8
när det var dags för dagens andra bad.


Och ja - det är precis som man säger:
Man ångrar aldrig ett bad.

Den här platsen och de här baden,
det blev ett av sommarens finaste minnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar