tisdag 10 maj 2011

Jordgubbstisdag


Jordgubbar & vispgrädde.
Känns väl kanske inte riktigt som 10 maj,
men man bli ju lite vilsen i den här sommarvärmen!

Och ibland kan man väl få lyxa till en vanlig tisdag...?
Gott var det iallafall!


Pingstliljorna har börjat slå ut i dag.
Är glad att jag satte ner några lökar i höstas, trots allt.
Jag brukar bli lite trädgårdsmätt efter sommaren
och är dålig på att köpa lökar,
vilket alltid grämer mig 
så här års...


Jag är så otroligt trött i kväll,
men jag ville bara säga hej till er!

...och nu går jag snart och lägger mig!
Mycket står på programmet i veckan,
och jag känner att jag måste ha sömn för att orka med.

Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Så sommrigt och gott det ser ut med jordgubbar.
    Själv sitter jag och halvslöar till melodifestivalkvallåtarna.
    Finland är riktigt bra i år - en riktigt feel good låt.
    SOV GOTT!

    SvaraRadera
  2. Jag är också dålig på att köpa lökar på hösten och sen ångrar jag mig gruvligt när våren kommer!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Gud, vad gott det ser ut!!
    Jag älskar jordgubbar!!!

    SvaraRadera