måndag 2 maj 2011

Fyra små grader


Burr!!!
Vet ni, att det här är fotat från vårt sovrumsfönster.
Det känns liksom inte så lockande att gå ut...
Fyra (4!) små grader har vi just nu,
 och i morse fick jag skrapa framrutan på bilen!
Ja, ni vet, man ska inte ropa hej...
... man vet ju att våren alltid får bakslag.

Bara att bita ihop och tänka positivt!
Växtligheten stannar av lite.
Då får man ju njuta av den 
lite längre!


(Om ni undrar vad det är för stora holkar
där borta, så är det kaninhus...)

Idag har äldste sonen börjat sin praovecka
på en tidning. Han har fått prova på lite redigering
och varit ute och fotat och intervjuat folk.
Jag tycker det låter jättekul,
och det var just vad han själv tyckte också.
Nästan så man blir lite avundssjuk!

Och efter lite spaghetti och köttfärssås ska mamman 
nu dra sig tillbaka med en annan liten tidning
att förgylla måndagskvällen med.

Den lilla tidningen heter
Livet på Landet,
och låg där alldeles ny och fin bredvid kassan.

Fasiken också.
Som om jag behöver fler tidningar 
att köpa...

(Men den var ju jättefin!
Fina bilder, lite köptips,
inredning, trädgård och Ernst-citat.
Ja, den var helt enkelt gjord för mig.
Jag är nog faktiskt
 målgruppen personifierad! :)

Go´kväll!

2 kommentarer:

  1. Ja, fy sjutton så kallt det var idag.

    Jag gillar dina stora böljande rabatter med storgatsten runt - snygggt! Och du har lila bollvivor - superfina!!

    Hihihi, man kan alltid ha en ny glassig tidning!

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hua ja, i dag var det riktigt kallt igen. Känns inte bra att ta på mössan på morgonrundan igen, men nöden har ingen lag.

    Känner med dig i ditt förra inlägg. Det rör till verkligheten för en och tankarna far runt. Man kramar sina barn lite extra och är glad för det man har samtidigt som man är sorgsen.

    Så kul för sonen - en blivande journalist kanske? De där praoveckorna kan vara hur givande som helst om man är på ett bra ställe.
    En kollega till mig praade hos oss och bestämde sig för att: "här skall jag jobba" Hon utbildade sig till förskollärare och fick tjänst hos oss med en gång.
    Den historien vet jag inte riktigt om den talar om hur duktig hon är eller om jag helt enkelt bara jobbat på samma ställe alldeles för länge...

    En god kväll på dig också, jag är på väg att lägga mig med en nyanländ "Allt om mat" och till sist var gårdagens rabarberpaj suverän!
    Kram Monica

    SvaraRadera