lördag 21 maj 2011

Försommardofter


Godmorgon!

Det doftar syrener på hela nedervåningen! 
Kan man ha en finare bukett på bordet?

Jag åkte förbi ett gammalt ödetorp i går och kunde inte
låta bli att stanna och ta några kvistar med mig hem.
Det måste man väl få...?


Med tre veckor kvar till skolavslutningen så
kan man ju lätt konstatera att alla syrener är utblommade
för länge sedan när det är dags.
För syrener förknippar man väl lite med skolavslutning...?


Och på mitt nattduksbord har jag den här ljuvliga buketten!
Visst är det väl en underbart fin tid just nu!?!
Och vilka dofter...


Den här doften älskar jag också...
Rosmarin i mitt växthus.

Idag ska vi åka hem till mina föräldrar och fika.
Pappa driver alltid upp mängder med plantor i sitt växthus,
som han glatt skänker bort sedan.
Så jag misstänker att vi kommer hem med en och annan planta...

Sedan blir det till att förbereda kvällens party!
J och en av hans kompisar ska ha fest för hela klassen.
Det kommer nog att gå rätt livat till misstänker jag...

(Oj oj oj,
 vad gammal och trött jag känner mig plötsligt...;-)


1 kommentar:

  1. Då är du nog mitt i partajandet just nu kan jag tänka.

    Det låter så skönt när du konstaterar att det bara är tre veckor kvar till skolavslutningen. En lycka för våra barn. Sen dröjer det lite till innan emestern börjar för min del i alla fall, men det gör ingenting - man går in lite i ett försemesterläge så fort skolorna är till ända.

    Visst är syrendoften underbar - vårt syrenträd gav inte så många blommor i år. Jag har ingen aning om varför. Det kanske du har. Vi har aldrig beskurit det och det är kanske det som behövs???

    Hoppas huset står kvar så dags när du är här inne igen och läser och att ni haft en lyckad fest.

    Kramar Monica

    SvaraRadera