söndag 15 maj 2011

Adirondack


Hej!
Nu är Adirondack-stolarna monterade och på plats.
Skiffer-pusslet är lagt, fogat, borstat och vattnat.
Jag tycker själv att det blev så bra,
så nu måste jag visa!


En stol för mamman och en stol för pappan.
På armstödet ryms ett glas med något gott att dricka i kvällsolen.
Vi tittade på Mios, Plantagens och Rustas Adirondackstolar
och tyckte mest om Rustas, som dessutom var billigast!
Heja Rusta!


Från platsen hörs porlandet från bambupumpen.
Längtar efter att sitta här i sommar...

Ni kommer att få stå ut med fler bilder härifrån så småningom.
Nu ska det nämligen planteras lite växter på var sida!
Tror att jag vet hur det ska se ut nu...
(Har gått och klurat på det i några dagar.)
Och när planteringen är gjord kommer jag nog att vara 
här och fota igen... :-)


Några mindre skifferplattor blev över,
och de kommer att grävas ned och läggas som trampstenar i gräsmattan.
Gräsmattan är för övrigt bedrövlig efter utbygget,
och ska sås om på sina ställen.


Klart slut från en nöjd fru Å!

9 kommentarer:

  1. Heja Rusta! Ibland kan jag förblindas när jag går i finaffärerna, jag tycker det är så tjusigt allting. Min (vår) plånbok räcker tyvärr inte till att handla allt jag vill där och faktiskt är det så att man blir förblindad. För inte alltid (sällan) är det bättre än det som är billigare i de mindre tjusiga affärerna.

    Ni hinner med så mycket - vi hinner se på fotboll och laga middag på helgen typ!
    Sen tänker jag: "nästa helg då..." Sen blir det nästa helg och hoppsan, nu var det fotboll igen visst. Så förvånad jag blir!
    Fint blev det i alla fall - det ser ut som när vi var på Gotland för något år sen. Det låg skiffer på marken till det huset vi hyrde och jag blev förälskad. Kan se er med något gott i glasen och en fin solnedgång efter en varm sommardag.
    Man längtar.

    Kramar till dig min bloggvän på söndagkvällen!

    SvaraRadera
  2. Vilken idyll ni har lyckat skapa, så härligt att se dina bilder och ser fram emot fler:))
    Önskar dig en skön söndagskväll!!

    SvaraRadera
  3. Ja, du kan definitivt vara nöjd! Du är ju i farten jämt så jag undrar om du hinner sitta i din fina stol?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Det blev hur bra som helst, jag gillar skifferplattorna väldigt mycket. Förstår att ni är nöjda. Stolarna var riktigt snygga. Kram!

    SvaraRadera
  5. Wow - blev ju ursnyggt!!! Vill absolut se fler bilder:)

    Rusta ska man inte missa att ta sig en titt på då och då. Jag har fyndat gummikorgar (däck) där för 99 kr som är super. Vi har också adirondackstolar som står i vår bambuberså och vi älskar dem och deras breda armstöd....

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  6. Snyggt jobbat herr och fru Åström!! Ser jättefint ut med stenarna OCH de nya stolarna!

    SvaraRadera
  7. Ser jättefint ut...härligt nu när ni kan sitta där och njuta av er fantastiska trädgård! Rusta är bra, man kan hitta många fina godbitar där!

    Ha en fin vecka!
    kram tina

    SvaraRadera
  8. Så fiiinnnttt! Stenpartit blev jätte bra!!! Kram

    SvaraRadera
  9. Såååå snyggt!!!!

    Mina däckstolar börjar bli lite slitna och väderbitna, köpte dem för några år sedan, det är så snygga klassiska modeller!

    Och väldigt fint med skiffret, bra jobbat!

    Kram Mariette

    SvaraRadera