söndag 8 maj 2011

Vår blivande lilla Piazza...



I går hade vi en helt ledig dag,
när vi bara gjorde det vi hade lust med.
Efter grillningen så satt vi i växthuset med tända ljus
ända tills det var alldeles mörkt ute.
H & jag delade på en flaska rosé,
satt och pratade och lyssnade på musik.
Så himla skönt!


Så i dag var vi fulla av energi,
och vi har fått så mycket gjort!
Vi har sått, kört i gång bambupumpen, planterat tomater och lagat 
sista trasiga rutan i växthuset. Och så fick H för sig att provlägga
skifferplattorna framför utbyggnaden!
(klicka på länken så förstår ni vilka plattor...)
Nu är det ju bara slarvigt utlagt för att få ett hum, men
kolla vad fint det kommer att bli!


Så här tänker vi:
Där den gröna plaststolen (som är en kvarleva från vår 
husvagnsperiod) står, ska den ena amerikanska däckstolen stå.
(klicka på länken så ser ni vilka vi ska köpa)
En på var sida om dörrarna.
Där är det sol från eftermiddagen till sent
på kvällen, och där ska H & jag sitta med varsin drink i sommar...
Eftersom det är soligt och fint där så tänker vi lite 
medelhavsstämning med lavendel och buxbom i krukor.


Så här ser det ut inifrån.
Närmast dörrarna blir det ett stentrappsteg.


På var sida om dörrarna blir det belysning och någon växt
som vi inte har bestämt ännu.
Kanske klätterrosor, kanske järnek på stam..
...någonting med lite höjd i allafall...


Ser ni samma potential som jag...?
Jag tror att det kommer att bli en ny favoritplats i trädgården.

Och jag vill inte, vill inte
vill inte
gå in nu, men jag måste ju,
eftersom det är måndag i morgon...

Fortsättning följer med vår lilla Piazza!
Hoppas ni har haft en lika 
Underbar Helg
som jag!


5 kommentarer:

  1. Vilket fint jobb ni har gjort blir ju jätte mysigt.
    Tack snälla du för de fina orden det värmer gott och gör att jag får inspiration att göra nästa.
    Känne igen det där med vill inte gå in...
    jag har skaffat mig en pannlampa.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hejsan. Som nybliven bloggare kikar jag runt lite och hittade din fina sida, hit återkommer jag gärna! Det blir jättefint med stenplattorna, kul med lite annorlunda form. Hälsn Camilla

    SvaraRadera
  3. Så himla fint det kommer att bli. Ursnygga plattor!

    Sååå mysigt att sitta i växthuset med tända ljus. Det är min dröm...

    Det som får in mig på söndagarna är Trädgårdstoppen kl 7. Det förgyller verkligen min söndagkväll.

    Tack för dina gulliga kommentarer på min blogg - det värmer verkligen.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Så skönt det är när man känner att man hunnit gjort en massa! Bra med en vilodag för att få energi. Det ser så mysigt ut i växthuset med de levande ljusen.
    Plattorna är verkligen snygga, det där kommer att bli jättefint.

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Så mysigt det låter. Att sitta och språkas med sin man, planera & filosofera i ett vackert växthus med ett (?) glas rose.
    Det kommer verkligen att bli jättefint på er piazza - stenarna är som gjorda att ligga framför altandörrarna (min mans dröm att ha dubbla dörrar som öppnas utåt som era)
    Många goda glas kommer att drickas på den terassen det är ett som är säkert.

    Visst var helgen skön men här nere har det blåst ganska rejält så fastän solen varit framme så blev det kallt i vinden. Men, men

    Ha det bra
    Kram Monica

    SvaraRadera