fredag 20 maj 2011

TGIF


TGIF
säger jag bara...

Framsidan av vårt hus är skuggig en stor del av dagen.
När vi flyttade in fanns här en eländig gräsmatta
som vi aldrig fick ordning på.
Vi  tog bort den och gjorde en liten grusgård 
och en skuggrabatt istället.


I rabatten växer liten flocknäva.
En perfekt marktäckare som bara väller ut från rabatten!
Gillar när det väller...


Ormbunkar trivs också här i skuggan.


Och alpklematis.
Fast den börjar bli lite risig nu.
(Kanske måste tas ner och börja om snart.)


Det är kul med en klematis som blommar så tidigt!


För tillfället är det lite stökigt här,
men jag har verkligen inte hunnit nånting i veckan.
Hemmet ser ut som om en bomb slagit ner,
och i trädgården finns det mycket som pockar på arbetsinsatser...
I kväll har vi bara suttit och sippat på varsitt glas vin.
Orkar absolut ingenting!
Haha... den här arbetsveckan tog viss kål på mig!

Men i morgon är det lördag och 
då hoppas jag att jag kommer igen
med nya friska krafter...

Ha det fint!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk fin bild på din klematis.
    Det glädjer mig att du (ni) gjorde valet att välja ett glas vin mitt i all röra istället för att röja och fixa.
    Det är det tänket man vill åt men det är inte alltid lätt att uppnå mitt i alla måsten.

    Stor kram till dig denna sena fredagkväll!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Men lite kvällsol blir det väl? Det låter verkligen som att jag är sugen på att flytta tillbaka igen och det är jag nog också.... Men jag trivs samtidigt där vi bor nu och det är svårt att lämna trädgården.

    Vi valde champagne och jordgubbar ikväll efter en första arbetsvecka på ett nytt företag. Jag jobbar nämligen i stan sedan i månadags och cyklade förbi torget i eftermiddags. Där slog jordgubbsdoften emot mig. Jag behövde verkligen jordgubbar, insåg jag då!

    Kram och Trevlig Helg!

    Helena

    SvaraRadera