måndag 23 maj 2011

Bukettapeln


Hej!

Jag ville så gärna visa hur fin bukettapeln är just nu,
men jag fixar inte att ta ett foto som gör den rättvisa!
Svårt att fota en vit buske i sol och blåst!
Frustrerande...men jag lovar
att den är sååå fin
i verkligheten!


Här syns ju i allafall storleken!
Typ 2 och en halv meter hög 
och alldeles översållad av vita blommor 
och knoppar som liknar små pärlor...
Love it!

(Och den gröna plastslangen under busken är
 sommarvattenslangen som vi inte grävt ner 
efter utbygget ännu...)


Det här fotot är taget från vårt lilla sidofönster 
i matrummet.
Det blommar utanför hela fönstret!


Det här fotot är taget inifrån vår altan,
där vi har den här inglasade väggen.

Som sagt, alldeles vitt!

E och H har åkt ner till sjön och fiskat.
Stora killen sitter och pluggar franska revolutionen,
och jag och J sitter vid varsin dator.
Jag har ett stort behov av att få en stunds egentid i lugn och ro,
och då blir det gärna en stund vid datorn
om  jag inte är i trädgården.

Jag antar att det gäller för många av oss som jobbar 
med människor.
Dagarna är så intensiva och fulla av möten och relationer
att det är skönt att få vila i sig själv en stund på kvällen.
Tanka.

Nu väntar strykbrädan!
Och jag antar att ingen kommer att göra 
mig sällskap vid den heller.
Vill man vara garanterad lite ensamtid
så är det nog ett tips att
greppa strykjärnet!

Adios!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker du fick till väldigt fina bilder. Vilken härlig buske!

    SvaraRadera
  2. Så vacker bukettapeln är!
    Och jag gör som du, ställer mig och stryker så jag får den där ensamtiden som så väl behövs efter att varit social på jobbet hela dagen;))

    SvaraRadera
  3. Vilken enorm blomning!
    Ha det fint vid strykbrädan!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så ljuvlig bukettapel ni har. Översta bilden skulle platsa i vilken trädgårdstidning som helst.
    Håller med om att egentiden ibland är en bristvara. Vissa dagar när man varit så otroligt förstående, trevlig och hjälpsam och vad det nu kan vara på jobbet så pockar behovet av ensamhet på.
    För min del går jag ut med Chelsie - då kopplar jag av alldeles för mig själv - helst skall jag inte möta någon annan med hund ens för jag orkar inte vara trevlig mer. Jag kan gå långa omvägar när jag ser någon som jag känner.
    Andra dagar språkar jag gärna med andra hundägare men ibland vill man bara gå i egna tankar.

    Hoppas du haft en skön eftermiddag & kväll och att du är sällskaplig igen.

    SV: visst var min lilla blomställning fin. Du kan säkert få till en själv men min är köpt på Plantagen och finns i tre olika storlekar.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Så vacker!!! Så härligt att se den från så många olika vyer! Lycka till med "Lady Gaga" nu... :)
    Kram

    SvaraRadera