tisdag 31 maj 2011

En uppiggande byst


Trött, trött, trött
kom jag hem sent. sent, sent i dag också.
Min snälla mamma har varit här hos barnen tills jag kom hem,
eftersom H jobbar.
Hur glad blir man inte då i allt det trötta
av att hitta ett paket på köksbordet
med ett tillhörande handgjort kort där barnen skrivit:
"Till mamma. Vi älskar dig!"
(Fast barnens pappa hade nog ett finger med i spelet...)

Och i paketet låg denna underbara rostiga dam!


Ser ni hur vacker hon är?

Hon är otroligt lättplacerad -
passar överallt!
Får se var hon hamnar tillslut...


De´ni - inte alla fruar
 som får  en ny byst i present av sin man, bara sådär!
 Visserligen rostig, men ändå... ;-)
(Vad tusan - jag är ju ändå 45...)


Rosenhagtornträdet har börjat blomma.
Det var det första jag köpte när
vi flyttade hit.
Jag minns det från gården där jag växte upp,
och hade alltid velat ha ett sånt...


Och så säger jag bara...
Rödbladig revsuga!
Vilken växtkraft!

Den har också börjat blomma nu
med sina blåa spiror.
Jag får rensa bort den hela tiden,
för den sprider sig åt alla håll...

Finvädret har kommit!
Shortsen åkte på när jag kom hem.
En dag till, sedan ledigt i fem dagar!
Sååå skönt!

Kram

5 kommentarer:

  1. Jätte fin byst du fick. Den är nog inte svårplacerad! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin present du fick, snäll familj du har!
    Revsugan är otrolig att växa, så enorm så jag börjat bli trött på den, den dyker upp överallt!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. En uppiggande byst hade jag inte tackat nej till - den befintliga är ju en aningens sliten men visst, den duger. Hi, hi!

    Din fådda (bra ord va?) byst gör sig säkert bra var som helst i din fina trädgård.
    Maken din verkar också veta precis vad du vill ha - det imponerar!
    En liten arbetsdag kvar - i morgonkväll blir det till att skåla för lite längre ledighet. Rose-vinet står redan på kylning.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  4. Ahh... vacker byst... (har en likadan....) Jag är tokkär i min. Passar överallt precis som du säger. WOW vad härligt frodig din rödbladiga revsuga är.... Å rosenhagtornet är ju helt fantastisk med sina vackra blommor.........

    Ha en fin helg!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera