söndag 22 maj 2011

Lila tulpaner


Nu slår mina tulpaner ut!
Jag är värdelös på att komma i håg vilken sort jag planterar.
Nu blev det en liten färgkrock mellan den rödbladiga
lönnen och de lila tulpanerna...
Men, nåja...


Färgen var ju ganska snygg!


Jag har haft dem instängslade i hönsnät för att inte
rådjuren skulle käka upp dem.
1-0 till mig!
Haha!


Igår kväll hade J och hans kompis A hyrt idrottshallen 
där de hade fest för hela klassen.
De har planerat precis allting själva!
Fixat lekar, priser, musik, godis, dricka och chips.
Jag och A:s mamma, som var där som "backup:er",
kunde sitta utanför i solen och prata en stor del av kvällen.
De skötte allt så bra och var så fina värdar i sina vita skjortor.
Företagsamma elvaåringar!

Jag var riktigt stolt över J efteråt,
och han var så nöjd med festen.

Hoppas er söndag blir finfin!
H ska vara med i en golftävling,
och jag ska... ut i trädgården!
(Vilken högoddsare, va´...?)

Vi hörs!


2 kommentarer:

  1. Duktiga och företagsamma killar. Det är trevligt också när de gillar att klä upp sig i snygga skjortor och som våra nu när det blivit lite äldre gärna har kavaj till skjortan.
    Stiligt!
    Skönt också att vara på bortaplan ibland.

    Vädret har varit lite si & så här hos oss i dag. Jag har legat på sofflocket och läst Unni Drougge. Riktigt underhållande med både tragik och humor så det har varit svårt att slita sig.
    Så söndagen har varit finfin faktiskt!
    Hoppas din söndag också blev det och att ni klarat er från regn - här kom det för en stund sen så jag fortsätter hänga i soffan tror jag.

    KRAMAR Monica

    SvaraRadera
  2. Förstår att du har haft fullt upp i helgen. Gillar din skuggsida, fint med grus och gröna växter. Tulpanerna var läckra! Kram och hej!

    SvaraRadera