söndag 15 maj 2011

Trolleri & Pussel


Godmorgon!
Visst är det en helt annan känsla att vakna upp 
en morgon i maj, än en morgon i...
 ...november!

Jag måste ut i trädgården på en gång.
Titta till.
Här är det Japanska körsbärsträdet som börjat blomma nu:


Tiden rusar verkligen fram.

(Och jag som skulle hinna bli av med fem kilo innan semestern...
Ehhh...kanske dags att börja tänka på det nu...
Skärpning!)


Vet ni en sak som gör mig glad?
Jo, när barnen ibland visar att de fortfarande verkligen är barn!
J är inne i en trollkarls-period igen.
Lär sig trick på internet som han tränar in och vill visa upp.
Jag blir så full i skratt...och lycklig
över att få vara publik.
Kanske låter konstigt, men jag tycker ju att tiden går så fort
och jag vill liksom hålla kvar den här perioden när barnen
fortfarande är ganska små...
Därför kan jag bli lite glad över att fortfarande få
plocka ur stenar och pinnar från E:s ryggsäck.
Grejer han hittat på väg hem från skolan,
och tar med hem.
Jag tycker det är gulligt...


Söndagens jobb blir att lägga färdigt det här pusslet...
H höll på hela dagen i går.
Grävde ur, la singel, markduk, stenmjöl 
och började pussla.
Det gick bra ända fram till de allra sista bitarna,
för då blev det lite trixigt att få det att gå jämnt ut.
Vi får skära till några av plattorna,
 så ska det nog funka!

Ha en fin söndag!

1 kommentar:

  1. Fint att läsa hur du vill hålla kvar barnen i deras ålder, många vill bara att det ska gå fort och de ska bli stora! Barnen är det bästa vi har!
    Lycka till med pusslet!
    Kram Eva

    SvaraRadera