lördag 20 november 2010

Favorit just nu...


.. bland andra blommor är
julrosen!
Så vacker!

Jag tycker att blomman ser ut
som en gigantisk vitsippa.

Just nu står den inne i en kruka,
men jag vill gärna ha julrosor i min trädgård.
Så härligt att ha någonting som blommar i snön!
Jag får se till att hitta en bra plats,
för jag har läst att den kan vara lite kinkig
och att den inte gillar att flyttas.

Dessutom har jag fått lära mig att de svarta rötterna
är dödligt giftiga, och att man förr gjorde varggift av dem.

Jag noterar detta och ska försöka låta bli att äta dem...

2 kommentarer:

  1. Tack för din hälsning!

    Visst är julrosor underbara, jag har som blommar ute också..känns märkligt att något så tillsynes skirt kan blomma när det är så kallt!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Ooops, men vackra är de. Speciellt när man får njuta av dem två gånger, först vi julen och sen till våren. Lovely.

    SvaraRadera