tisdag 15 november 2011

I god tid


Tidigt ute...?
Kan tyckas,
 men ibland är det ju bara att passa på
när man har tid!

Och lite oväntad tid fick jag i dag,
eftersom jag har varit hemma med E 
som hade feber och ont i halsen.

Nu i kväll känner han sig lite bättre och är feberfri,
men i morgon ska hans klass åka skridskor hela dagen
och det känns ju inte som det bästa 
att dra i gång med när man varit sjuk.

Svårt det där, tycker jag.
Vore det en vanlig skoldag skulle han nog ha gått,
men nu kanske det får bli en dag till här hemma.

Och svårt det där med att bestämma 
om han kan klara sig själv hemma
eller om man faktiskt ska sätta sitt barn främst
och vara hemma med honom...?

Dåligt samvete
får man ju hur man än gör!
Hmmm...



Halsont, trötthet och mörker.
Det är ju det behövs lite ljus och blommor!
Eller hur?

Så strunt samma att det bara är mitten av november.
Några vita hyacinter kanske piggar upp!

Man får ju göra vad man kan,
helt enkelt...

5 kommentarer:

  1. Det lilla extra brukar fungera rätt bra//Britt

    SvaraRadera
  2. Ja det där med dåligt samvete...det får man ofta!!! Jag kan tex inte vara hemma med sjukt barn som det är just nu, då får de hänga med till affären eller vara ensam hemma....vad ska man göra, men visst känner man sig lite usel, (dock tror jag inte egentligen det går någon större nöd på dem, *HOPPAS*)

    Mysigt du gjort med hyacinter och adventsljusstake, nästa vecka är det ju dags....

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. vad mycket fint du fixat till redan
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Det där samvetet är ett gissel. Vad gör en dag extra i det långa loppet?
    Förmodligen ingenting. Sen att det är en speciell dag med skridsko gör det ju lite klurigt såklart.

    Till helgen ska jag ge mig ut och handla adventspyssel - nu kan jag inte heller hålla mig längre. Vet inte varför jag är så extra sugen på jul just i år?
    Det känns bara bra helt enkelt. Hyacinter är nog min bästa juldoft också tillsammans med glögg, apelsiner, pepparkakor och gran (det var visst några stycken favoritdofter det...)
    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. Samvete kan ibland vara bra men kan också ställa till det. Jag har själv dragit i handbromsen den här veckan och gått hem från jobbet två eftermiddagar bara för att vara och hinna med. På ett sätt har jag inget dåligt samvete eftersom jag vet att jag har sjukt mycket övertid och andra sidan har jag dåligt samvete eftersom jag vet att jag har hur mycket som helst att göra på jobbet. Men, jobbar man i skolan kan man göra hur mycket som helst...man måste själv sätta sina gränser. Jag känner att efter den här dagen är jag ikapp med mig själv.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera