fredag 25 november 2011

Röjar-fredag


Om ni bara visste hur skönt jag tycker det är 
att det äntligen är fredag!
Vissa veckor hinner man bara inte med att hålla hemmet i ordning,
(eller, ni kanske gör... men inte jag...:-)
 och det är ganska tydligt att det här
är en sån vecka.

(Jag skulle nog inte vilja ha oväntat besök just nu,
om ni förstår vad jag menar...;-)

Desto skönare är det nu när fredagen är här!
Äntligen ska här röjas och piffas!
Men först ska jag och V åka in till stan
och hämta lite thai-mat!
Småkillarna är i väg på spelkväll och H 
är ute med kollegorna.

V och jag ska äta gott och 
jag ska lyssna på julmusik och dammsuga
och plocka fram stjärnor och ljusslingor 
och bara må bra!



Och med de här fotona som är tagna alldeles bakom vårt hus
vill jag önska er en skön fredag!

Kram
till er alla!

4 kommentarer:

  1. Vilka vackra stämningsfulla bilder, så vackert! Jag har precis likadana veckor. Ibland kan det vara rörigt på en dag, eller ett par timmar. Förstår inte hur det där går till, egentligen.
    Ha en underbar fredagkväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. De veckor är inte många då jag kan hålla ordning på hemmet under veckorna - och särskilt inte den mörka årstiden. Jag mår inte bra av det men jag har själv valt att ha det så eftersom jobbet ger mig så mycket mer än att gå hemma och städa. Jag har inte ens dammsugit idag så lördag o söndag går åt till att städa och pynta. Och det ska bli roligt.
    Underbart vackra bilderdu visar, visst är naturen vacker!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken trollskog ni har alldeles bredvid er!
    Min röjardag (när det gäller julpyntsfix) har jag i morgon (Anders städade igårkväll när jag var på möte, hederskille) I kväll har jag hyrt "Bridesmaid" som jag skall lägga mig i sängen och se först nu. På spåret och Skavlan kom i vägen först. Håll tummarna för att jag håller mig vaken ett tag till.
    Det har lovats skratt så jag ser fram emot det!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  4. TACK, för din goa hälsning!

    Visst blir man glad och mår bra av att få städa och göra fint...då njuter man!
    Mysig advent!

    Kram Mariette

    SvaraRadera