tisdag 22 november 2011

Kopia


I flera år har jag verkligen beundrat
brädor och föremål med underbar skönskrift.
En sommar åkte vi förbi hennes butik i Dalarna,
och jag blev så himla besviken när det visade sig vara stängt.
Ville ju köpa något vackert av henne...

Fast samtidigt måste jag erkänna att jag tycker att hennes saker
kostar liiite för mycket 
för att det bara ska vara att handla på...
(Jo, jag sansar mig ibland, faktiskt! :-)


Men på Julmarknaden i söndags så fanns det en tjej som sålde
tavlor och saker som påminde mycket om Ylva Skarp.
Jag köpte den här lilla tavlan av henne.

Och visst skulle det vara speciellt att ha
 en "riktig" Ylva Skarp.

Men den här är helt ok den också!

2 kommentarer:

  1. Har läst ikapp lite inlägg eftersom jag har varit borta ett par dagar och vilken stämning av jul och kärlek. Helt underbart! Vilken härlig historia när ni träffades, helt fantastiskt. Och julmarknaden fyllde mig med julkänsla. Själv repar jag sånger för glatta livet, julsånger så lite julkänsla får jag.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hennes sätt att teckna är verkligen tilltalande. Men det är din fina tavla också.
    Orden på din lilla tavla önskar jag också att jag kunde leva efter mer än vad jag tror jag gör. När jag är ledig gör jag det - då hinner jag reflektera över min tid mycket mer.

    SV: Jag började klippa killarna här när de var små - tänkte att det kan väl inte vara så svårt. Sen har jag lärt mig efter hand. Jag klipper mig själv också, tänker att jag ändå har det uppsatt för det mesta och än så länge är det ingen som sagt: "men hur ser du ut människa?"
    Så jag klipper på hi, hi
    Kramar Monica

    SvaraRadera