söndag 12 augusti 2012

Äppel-hjärta!


Ja, nu finns det ingen återvändo längre!
När man börjar pyssla med äpplen och rönnbär -
ja, då är den riktiga sommaren verkligen slut!

Jag blev så pyssel-sugen nu på morgonen,
och då kom jag ihåg en idé
som jag tror att jag såg i Annikas fina blogg
första gången...?

Jag tog en gammal ställning
som det har klättrat murgröna på tidigare,
och trädde upp små äppel-kart på den.
Så enkelt!


I våras köpte jag den här gamla 1- och en halvlitersburken
på trädgårdsmässan i Kista.

I går kom M. med en likadan 4 litersburk till mig.
Hon hade hittat den för 40 kronor på en loppis!
Så fin den blev med ett ljus och lite rönnbär i!


Ja, det syns inte riktigt här;
men det står 4 liter på burken.
Jättesnyggt, tycker jag!


Ja och sedan var det så kul att fota,
så nu blir det så här många bilder igen... 


Och ni förstår kanske att jag inte riktigt har tid att jobba,
när jag måste hålla på med sånt här på dagarna...;-)


Äppelsorten är Katja.

Bara några bilder till,
 för det var så kul att fota! :-)





Men nu kanske jag ska göra något vettigt av dagen!

Vi hörs!

(För övrigt så tänker jag varje dag på att jag har vitsippor 
i min header, men det blir aldrig av att byta bild...
Skärpning, Fru Å! :-)

8 kommentarer:

  1. Dina bilder är som vanligt perfekta från alla synvinklar.
    Rönnbärens elegans hänger fint från träden redan nu. Att de är mitt i sin perfekton känns tidigt men det är kanske den regniga sommaren som bidragit till det.
    Själv känner jag att det ska bli rätt så kul att börja jobba igen och komma in i vanliga trallen. Men vet också att den vanliga trallen blir allför vanlig alltför snabbt!
    Kram från Monica

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt bildfrosseri på äpplen och rönnbär! Jättefina bilder.
    Vi har en skön sommardag i dag:). Och det känns inte bra att semestern snart är slut.
    Ha det gott.
    kram Maria

    SvaraRadera
  3. Att ha trädda rönnbär på tråd är vackert....tänker ibland att jag ska göra en lampkrona med sådana men aldrig kommit till skott...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Men käre värld så mycket fint! Jag älskar äpple och rönnär som pynt.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du pratar om att bli inspirerad av mina bilder...det här inlägget fick mig att spinna loss totalt :-) Och vem har egentligen tid att jobba? Tänk om man fick härja loss i trädgården obegränsad av tid...lycka!
    Ha en bra start på jobbveckan!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Så mycket vackert du gjort! Nej, vem har tid att jobba nu - men snart måste man ju ändå det!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Åh så fint! Men ack så höstigt, suck... jag är en riktig vårmänniska... Och att jobba, är inte det överskattat?!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga sensommarvibbar...
    Nu kliar det i fingrarna inför rönnbär och små äpplen...

    Vackert så in i norden!

    Och så nästan lite höstmys känsla på det också...

    Kram Mariette

    SvaraRadera