torsdag 16 augusti 2012

Brytpunkt


Å, vilket underbart väder!

(Och så typiskt att jag har börjat jobba den här veckan,
när det äntligen blev så där härligt sommarvarmt...)

Nåja, jag njuter av kvällarna i alla fall
och försöker ta tillvara all tid jag kan få i trädgården.
Men ändå, så känns det som en tydlig brytpunkt
när jobbet drar i gång igen.
Jag hinner ju inte med på samma sätt,
och trädgården börjar leva sitt eget liv.
Den känns vildvuxen och lite skräpig
och jag liksom kapitulerar 
och låter den liksom växa som den vill.


Men jag har redan fått lite idéer
som jag skulle vilja förverkliga nästa år!
Och det är ju så kul
när det liksom "plingar till",
och man kommer på någonting som man skulle vilja göra!
(Jag tänker låg kanthäck och kryddträdgård bl.a...)
Planeringen är ju en stor del av nöjet!


Den här rosen heter Jazz,
och den vill jag tillägna min Pappa.

I dag är det precis ett halvår sedan Pappa dog.

Jag saknar Dig otroligt mycket,
och tänker på Dig ofta, ofta.

3 kommentarer:

  1. Har det redan gått ett halvt år sedan din pappa dog? Det har verkligen gått fort. Kan föreställa mig att saknaden är stor.

    Jag vet hur det kommer kännas nästa vecka när jag börjat jobba. Jag kommer känna att jag inte hinner med trädgården alls. Vare sig njuta i den eller hålla ordning, skörda mm.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trots att jag inte hinner med min trädgård riktigt har jag ändå en massa idéer i huvudet om vad jag vill ändra och förnya. Tur att det är så annars skulle det vara tråkigt.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Det är nu när jag inte har tid som idéerna kommer...hm, undrar vad Frued skulle säga om det?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera