onsdag 1 augusti 2012

Dansa! Pausa?


Vindspel som vi fick när vi gifte oss.
För...14 år sedan. 
(Måste räkna efter...:-)

Jag vet inte hur det är med er,
men själv är jag en sån som alltid,
jag menar verkligen alltid
har någonting att göra!

Jag har ju varit ledig ganska länge nu,
men har ännu inte haft en dag
som jag inte vetat vad jag ska göra!

Ja, jag skulle faktiskt lätt kunna vara ledig jämt!
Åtminstone vår, sommar och höst.
Eller nej, på vintern också, förresten! ;-)


Jag har klockan på ringning varje morgon
trots att jag är ledig.
För att jag älskar morgnar.
För att jag vill upp och fixa.
Ja, jag menar det:
Jag har mina listor där jag skriver upp sånt
som jag måste / kan / vill göra,
och jag älskar det!


I dag har jag hjälpt mamma att rensa upp i en rabatt.
Skjutsat barn in till stan.
Sått gräs.
Handlat.
Flyttat perenner, t.ex. Hasselört på bilden här ovan
(Ååå, vad jag älskar Hasselört!
Vill ha den på mååånga ställen i trädgården!)
Bakat bullar.
Hämtat barn i stan.
Och så klart småpysslat i trädgården,
och lagat mat och sånt som man gör alla dagar.
Och dagarna bara swischar förbi!
Fortare än man hinner blinka!


Jag hoppas att jag får vara frisk
så att jag får bli en pigg pensionär!
För det tror jag kommer att passa mig utmärkt! :)

Hela sommaren har jag haft 
den här låten som favorit i bilens CD-spelare.
Högt, högt...

"Livet blir, livet blir vad du gör det till.
Du kan leva helt vilt eller ta de chill"

Jag blir så himla glad
och får sån energi av den låten!

(Och själv är jag inte så vild längre,
men skulle kanske ändå behöva
 ta det lite mer chill ibland.
Pausa,
menar jag...:-)

2 kommentarer:

  1. Vad effektiv du är! Inte dåligt att hinna med allt det på en dag:). Jag gillar också listor. Inte är jag bra på att baka, men jag gör det ibland. Dina bullar ser supergoda ut.
    Visst svischar de lediga dagarna förbi, och jag vet att jag kommer känna att jag inte alls hunnit göra allt det jag ville innan det är dags att börja jobba igen.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Sysslolös är jag sällan. Skulle också kunna vara ledig året om, utan större problem.
    Dagarna går och jag fixar och donar. Kan även sitta och läsa ett bra tag med en bra bok. Det där går lite i vågor.

    Kram

    SvaraRadera