söndag 5 maj 2013

Saker på gång



Jag hoppade i mina röda stövlar
i fredags efter jobbet
och gick ut i trädgården.
Jag kom tillbaka in i kväll.
Typ. :-)

Det är inte jättemycket ljug,
för jag har verkligen varit ute från morgon till kväll.
Och jag har fått massor gjort!

Förutom att jag städat nästan alla rabatter klart
och omskolat massor i växthuset,
så har vi flera roliga saker på gång
ute i trädgården!


Jag hade två sådana här drivbänkar
som min pappa gjort av gamla växthusfönster.
Tyvärr hade fönstren i båda bänkarna gått sönder.
Dessutom hade de börjat murkna,
så de hade gjort sitt.

Nu är de rivna och på väg till soptippen.
Istället ska H göra ett odlingsområde på grus
med fyra nya odlingsbänkar som ska målas svarta.
Där ska jag odla både grönsaker och sommarblommor.
Jag tror det kommer att bli jättefint!


Vi har inte kvar våra kaniner längre.
Det är lite sorgligt och tomt efter dem,
men en av dem blev sjuk
och beslutet togs att ta bort alla tre...
Trist, men det blev nog bäst så.
Även om det känns lite hårt.

Hur som helst,
så har vi forslat bort kaninburarna också i dag,
och det blev ytterligare plats över i trädgården.
Vi får väl se vad den ska användas till.
Dessutom blev det till slut av
att riva barnens gamla sandlåda.
Lite sorgligt det med.
En epok som avslutas...

Nu ska jag ägna resten av helgen
(typ ett par timmar kvar nu...:-)
åt lite inomhusplikter.

(Fokuset är lite ensidigt
så här års...)

6 kommentarer:

  1. Fokuset är det enda man kan ha så här års!
    Ha det bra (glöm inte att sitta ner och njuta lite ibland också)!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Det är bra med ensidigt fokus såhär års :)

    Så härligt det låter att du varit ute så mycket. Jag ser redan nu fram emot de extra eldiga dagarna i veckan. Vill liksom hinna klart den där stora rensningen av alla rabatterna. Sedan brukar jag bara dra lite här och där, inte rensa sådär totalt. Det funkar bra när allt vuxit upp mer.

    Jag är nöjd med helgen men lite frustrerad över att så mycket inte blivit gjort. Oscar hade iofs tänkt på dammsugningen nu när Ronja fäller och det var ju bra. Han och Ronja var hemma när Erica, Stefan och jag var i Stockholm i går på konsert. Tvätta en maskin hade han också gjort (efter en liten vink).
    När ni har er första student kommer vi ha vår andra så då kan jag ge dig tips och råd. Bra va? :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är helt ok med ensidighet så här års. Vad skulle man annars hitta på?!

    Hoppas ditt silverpäron vaknar snart. Jag flyttade ett av mina i höstas och det svarade med att få bruna blad och se allmänt risigt ut. Jag trodde det var kört, men nu spirar det för fullt!

    Trevlig söndagkväll!

    SvaraRadera
  4. Spännande med mer möjligheter till yta i trädgården...ska bli kul att se vad du hittar på :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Ja det har verkligen varit en härlig helg med mycket trädgårdsarbete av alla de slag.....och härligt när man kan se nya möjligheter i(av det gamla....var sak har sin tid, sägs det ju.
    Ha det gott.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt med era kaniner. Härligt med så mycket trädgårdstid!
    kram Maria

    SvaraRadera