torsdag 21 november 2013

Zzzz....


Men hur trött kan man vara?
Novembermörkret har verkligen slagit sina klor i mig,
och jag vill nästan går raka vägen in hit till sovrummet
när jag kommer hem från jobbet på dagarna...


...men det gör jag ju så klart inte.
Däremot kan man ofta hitta mig i soffan framför tv:n
på kvällarna nu för tiden, och det hör inte till det vanliga,
för jag är egentligen inte mycket för att se på tv.


Det går åt buntvis med pepparkakor,
och choklad i någon form varje dag.
Och det tröstar möjligtvis något,
men inte hjälper det mot trötthet inte...


Kanske borde man bara ge efter och försöka sova sig i form...?
Fast det är ju så tråkigt,
när man faktiskt vill en massa, men inte orkar...


Men - i morgon är det fredag
och jag har möjlighet att gå från jobbet lite tidigare.

Fredag är bra.
Ja, fredag kan kanske pigga upp...?

7 kommentarer:

  1. Ja, denna eviga trötthet! Men jag tror vi har mörkret för att vi ska vila och återhämta oss.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Mysigt hos dig. Jag är också supertrött, nu är jag ju ledig men trött ändå. Det är för mörkt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. På ett sätt tycker jag november är en bra månad. Enda gången på året som jag också landar i soffan ganska ofta. På grund av trötthet. Men jag är bra på att gå och lägga mig också. Oftast i God tid före 22.
    Ha en skön fredag!
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Håller med, är galet trött på kvällarna med. Somnar som en stock i soffan och våndas för att transportera mig upp till sängen... Vad jättefint du har hos dig, så duktig på att få till det! Kramar

    SvaraRadera
  6. Käkar omega 3 och D-vitamin vilket gör att jag känner mig piggare och har mer energi. Testa!
    / Åsa

    SvaraRadera
  7. Så skönt att höra att jag inte är ensam om att vara kroniskt trött så trött att man bara vill sova....och jag brukar aldrig titta på TV men den här veckan har jag t om tittat på "halvåtta hos mig", matprogram, maria montazami, you name it...och jag kan lova...DET ÄR INTE LIKT MIG!!!

    SvaraRadera