måndag 25 november 2013

Decoupage



Är det någonting man aldrig kan få för mycket av
så är det väl ljuslyktor i alla former?
I går på julmarknaden
köpte jag så fina ljuslyktor i decoupage.
Den ena var gjord av en gammal kaffeburk.
Rolig idé, tycker jag!


(Det var bara så svårt att välja bland alla fina motiv.)

En annan ljuslykta jag köpte
var gjord av en glasburk.
Ljuset blir väldigt fint i den!


Det är kul att pyssla själv,
men ibland kan det kännas lika bra
att överlåta pysslandet till någon annan
och betala för det istället! :-)


Välgjorda saker betalar jag gärna för!


Klockan är bara 7 på kvällen,
men jag har redan tvättat av mig sminket.
Det är undanplockat i köket och tvätten är hängd.
Nu ska jag bara tända en brasa och känna att det är kväll.
Man ska vara snäll mot sig själv!
Särskilt i november!

2 kommentarer:

  1. Vacka ljuslyktor! Det är roligt att gå på marknad och hitta riktigt välgjorda saker och äkta hantverk, det betalar jag gärna för.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Så skönt! Inte minst att överlåta pysslandet till andra, ibland inser man sina begränsningar. Och andras förtjänster.
    Hoppas du har det riktigt bra, där framför brasan!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera