söndag 2 mars 2014

Hej mars!


Så blev det mars
och det känns som att vintern var kort i år!

Vi firade in den nya månaden
med att bjuda grannarna på mat och
andra chansen på tv.
Trevligt!


Nu har vi så gott som snöfritt på tomten!
Julrosor och snödroppar blommar!
Och ormögat - redan!

Jag tog en inspektionsrunda i trädgården och fick
 till min förskräckelse se
att jag, trots att det är så tidigt på året,
redan ligger steget efter
rådjuren!


För eftersom vintern har varit så ovanligt mild
så har tulpanbladen redan hunnit upp på sina håll.
Det hade rådjuren koll på.
Inte jag.

Det blev till att ta fram rullen med hönsnät
och börja stängsla in rabatterna
för att rädda det som räddas kan!

Attans, 
att de hann före mig i år igen!

3 kommentarer:

  1. Oj då. vilka besvärliga typer, de där rådjuren. Måtte de inte hitta hit! Skönt med mars och snöfritt, ja, vår alltså!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Så himla trist med rådjuren. Inte kan du ta dem i fälla heller (som jag med mössen). Hoppas du får ha något i fred i alla fall.

    Kram

    SvaraRadera
  3. ....och är det inte rådjuren så är det sorkarna...hos mig i alla fall...

    SvaraRadera