fredag 2 januari 2015

Min tjugoåring fyller 48!



I morgon är det H:s födelsedag!

Han blir 48 år.
Tänk, så konstigt!
Jag träffade ju en tjugoåring, och så...
...vips!...så var tjugoåringen 48 år gammal!


Och det är ju kanske tur att min tjugoåring
faktiskt inte är tjugo längre.
För ärligt talat vet jag inte riktigt om han skulle uppskatta
att vara tillsammans med någon
med gäddhäng, läsglasögon, rynkor här och där
samt ett och annat grått hårstrå,
om han inte minsann
åldrats lite själv
också...

Det är ju liksom tur
att man följs åt.

Det blir mer rättvist så. :-)

4 kommentarer:

  1. Får väl gratulera! Åren går om man säger så...hi hi...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Hälsa och gratulera mannen.
    Ja, det är väl bra om man följs åt i åldrandet.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. wow, what great pictures for !!! a happy new year wishes angie from Germany

    SvaraRadera
  4. Känns fint att ha partnern i samma ålder, helt klart. Man slipper att göra sig till och vem tusan skulle annars vilja ha mig, en russinkärring.
    Grattis H och all fortsatt lycka till er alla!
    Kram

    SvaraRadera